Wednesday, July 3, 2013

RAGBI...

Assalamualaikum....
Selamat sejahtera...

Hai, anda ada minat....
minat saya adalah RAGBI...

Ragbi adalah sejenis permainan yang memerlukan kerjasama sepasukan yang tinggi, taktik dan taktikal yang mantap serta ketahanan fizikal dan mental yang tinggi. Selain itu, sukan ragbi memerlukan persefahaman yang tinggi antara pemain dan setiap pemain mempunyai peranan dan tanggungjawab yang tersendiri...

Pemain sedang mengambil sepakan

Try!!!
Tackle...

Scrum!
Ok, saya pun pernah main ragbi, namun saya hanya pemain simpanan....
saya bermain posisi line, outside/wing...

Ragbi memang sukan yang mencabar bagi saya...
Fizikal dan mental perlu Mantap untuk menyertai sukan ini....
Faedah sukan ini yang dapat saya nyatakan;

1. Melatih fizikal dan mental ke tahap yang sukar.
2. Melatih peranan sebagai seorang pemain dalam setiap posisi yang ditetapkan.
3. Mengeratkan hubungan silaturrahim antara pemain dan juga pelatih.
4. Dan anda boleh mencari sendiri faedah bermain ragbi ini...hehehe....maaf ya :)

Jadi, sesiapa ingin menyertai ragbi, serlahkan bakat anda agar anda boleh menjadi seorang pemain yang handal....

Jom Layan Video HAKA ini:




Ok, Peace No War (^____^)

No comments:

Post a Comment